مقالات علمی، پژوهشی، درسی

بزرگی شکم و درمان آن
درج شده در تاریخ 1396/12/24 توسط رضایی.

گروه بندی

لیست مقالات
وحشتناک ترین تماشاگران دنیا
تاریخ درج مقاله: 1397/02/31
بزرگی شکم و درمان آن
تاریخ درج مقاله: 1396/12/24
چرا بايد ورزش كنيم
تاریخ درج مقاله: 1396/12/24
چگونه در نوروز ایمن سفر کنیم؟
تاریخ درج مقاله: 1396/12/24
آشنایی با انواع میکروسکوپ ها
تاریخ درج مقاله: 1396/12/13
درمان کاهش طبیعی اضطراب
تاریخ درج مقاله: 1396/11/05
خطرهای موبایل برای کودکان
تاریخ درج مقاله: 1394/08/17
دلایل و درمان بوی بد دهان
تاریخ درج مقاله: 1394/07/23
محیط خانه در ایام امتحانات
تاریخ درج مقاله: 1394/02/20
تاریخچه چهارشنبه سوری در ایران
تاریخ درج مقاله: 1393/12/24

بزرگی شکم و درمان آن

چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.

افزایش دور کمر آقایان بیش از 102 سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از 89 سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

پس برای رهایی از آن لطفاً به نکات زیر توجه بفرمایید:

1- چربی شکم، چربی  ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:

اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شکم او همچنان وجود دارد.

 پس باید خیلی پشتکار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.

2ـ تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است که چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو کمک می‌کنند.

3ـ ماساژ موضعی چربی های شکم، اگر همراه با رژیم و تحرک اصولی باشد، منجر به کاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.

4ـ به غیر از چربی  شکمی، یکی از بزرگ ترین مشکلات این منطقه که منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگی شدید شکم، حتی با کوچک ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است که  فعالیت های روزمره هیچ کدام عضلات شکم را در گیر نمی کنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا کاهش می یابد.

پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شکم هستید، حتماً با ورزش هایی که بر روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شکم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممکن است روی چربی شکم اثری نداشته باشد.

اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شکم را تقویت نکنید، ممکن است اصلا از ظاهر شکم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شکم را زشت می نماید.

در نهایت باز هم تاکید می کنم که حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتکار داشته باشید و عجله نکنید.

منصور ریسمانچیان

 



آخرین اخبار:
پیوند های مفید:
تماس با ما:

دبیرستان حکمت ناحیه دو اراک - دوره اول
32227054
اراک - روبروی مسجد سید ها - جنب آموزش و پرورش ناحیه 2 - دبیرستان حکمت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه فرهیختگان جوان می باشد.
برای استفاده بهینه از این وب سایت از مرورگرهای مدرن مانند IE 9+ ، FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید.